Korunka k Dieťaťu Ježiš
Slovo telom sa stalo a prebývalo medzi nami
Et Verbum caro factum est et habitavit in nobis
https://nebeske.estranky.sk/clanky/slovo-sa-stalo-telom--apolinar-.html
------------------------------------------------------
Je to mocná modlitba.
Prinasa mimoriadne milosti.
Predstavila ju svetu karmelitanka, ctihodna sestra Margareta z Francuzska, ktorá žila v 17.storoci.
Verí sa, že mala zjavenie malého Dieťaťa Ježiša, ktoré jej túto modlitbu zverilo a prisľúbilo
mimoriadne milosti všetkým,
ktorí sa budú s vierou ju modliť.
Počas celeho svojho života mala karmelitanská sestra Margaréta mimoriadnu lásku k malému Dieťaťu a povzbudzovala aj iných, aby sa k nemu modlili. Raz vravela: Mysli na malé sväté Dieťatko v jasliach, ktoré sa ti celkom odovzdáva...Sväté Dieťa Ježiš sa môže sa starať o naše duše a o naše potreby oveľa lepšie ako my sami.
Ako sa modliť túto korunku?
Korunka pozostáva z 12 zrniek, t.j. z 12 modlitieb.
Na uvod : 3krat Otče náš k úcte Svätej rodiny
Potom: 12 krát Zdravas
Pred každým z 12 Zdravas sa modlí:
A Slovo telom sa stalo a prebývalo medzi nami !
Na záver: Sväté Dieťa Ježiš, žehnaj nás a ochranuj nás.
Pri každom Zdravase sa medituju tajomstva zo života Dieťata Ježiša:
1. Vtelenie, zjavenie archanjela Gabriela
2. Počaté dieťa v lone matky Marie
3. Narodenie
4. Poklona pastierov v mastalke
5. Obriezka a meno Ježiš
6. Poklona troch kráľov
7. Obetovanie v chráme
8. Utek do Egypta
9. Návrat z Egypta
10. Ukryty život v Nazarete
11. Pute do jeruzalemskeho chrámu s Matkou Mariou a s pestunom Jozefom
12. Nájdenie v chrame
https://bosikarmelitani.sk/svati-karmelu/sv-terezia-margita-od-najsv-srdca-jezisovho/
Rozjímanie o vnútornom skrytom živote Ježišovej duše, úkonoch jeho rozumu, vôle aj citoch presvätého človečenstva Ježiša Krista, spojeného v jednej osobe s Božím Slovom ju priviedlo k zakúšaniu tajomstva Slova, Božieho Syna, v lone Najsvätejšej Trojice, takže bola schopná opisovať svojmu duchovnému vodcovi „najväčšie hĺbky tohto božského tajomstva, večný vzťah božských osôb medzi sebou.“ Bola uchvátená tajomstvom Božieho prebývania v nás a plná radosti opakovala slová sv. Pavla: „Boží chrám je svätý – a ním ste vy“ (1 Kor 3, 17) a slová evanjelia: „Božie kráľovstvo je medzi vami“ (Lk 17, 21).
Raz v nedeľu po Zoslaní Ducha Svätého v roku 1767 dostala mystickú milosť, ktorá jej umožnila preniknúť do slov sv. Jána: „Boh je láska“ (1 Jn 4, 16). Jej spovedník a duchovný vodca P. Ildefons o tom svedčí: „Opísala mi božské veci. Odhalila mi, že táto láska je tá istá, ktorou Boh miluje sám seba od večnosti; že to je Boží Duch, teda Boží život a dych, totiž Duch Svätý… A ďalej, keď sa hovorí, že kto zostáva v láske, zostáva v Bohu a Boh v ňom, to znamená, že taký človek žije Božím životom a že Boh – v istom zmysle – žije jeho životom.“ Skúsenosť mystického vyliatia Ducha Svätého do jej duše živila jej intenzívnu úctu k Duchu Svätému, ku ktorému „sa utiekala s celou dôverou a ktorého prosila, aby v jej srdci nebol nikdy nečinný, ale aby čoraz viac roznecoval a rozmnožoval jej lásku“. A Duch Svätý – táto nestvorená láska – v nej prebúdzal a podnecoval vrúcne apoštolské túžby a intenzívnu potrebu prispievať modlitbou a obetou k dobru Cirkvi a duší.
Úcta k Ježišovmu Srdcu, chápaná ako „splácanie lásky láskou“, a milosť hlbokého poznania, že „Boh je láska“, sa nakoniec stali Božím nástrojom jej pretvorenia. Terézia Margita najprv zakúšala svoju lásku k Bohu ako odpoveď na Božiu lásku. Ale čoskoro potom jej Pán – aby túto odpoveď lásky priviedol k dokonalosti – ponechal len vnímanie svojej božskej stravujúcej lásky, ktorou ju napĺňal a ktorá volala po odpovedi, ale odňal jej prežívanie jej opätujúcej lásky. Túto jej trýzeň lásky definuje P. Ildefons ako „smrtiacu bolesť lásky“ a hovorí: „Nadmiera lásky, ktorá ju celkom pretvárala a ktorá jej predstavovala nekonečnú vznešenosť jej Milovaného, a súčasne veľkosť lásky, akú si zasluhuje, sa jej zdala tým slabšia a nejasnejšia, čím viac rástla“. Toto mučeníctvo lásky, v ktorom „milovala a pritom nemohla veriť, že miluje, bolo, ako sa zdá, vlastnou príčinou jej predčasnej smrti. Súčasne však predstavuje záverečnú etapu jej života ako hrdinské svedectvo lásky k blížnym, ktorou chcela svätica odpovedať na lásku svojho Boha.