Matka Eucharistie MKH 8.8.1986
Ja som Matkou Najsvätejšej Sviatosti!
Matkou som sa stala svojím „áno“, lebo okamihom vtelenia som umožnila Otcovmu Slovu zostúpiť do môjho panenského lona. Aj keď som pravá matka Božia, lebo Ježiš je pravý Boh. Moja spolupráca spočívala predovšetkým v tom, že som Ježišovi Kristovi dala ľudskú prirodzenosť, aby on, druhá božská Osoba Najsvätejšej Trojice, Syn od večnosti so svojím Otcom, stal sa v čase človekom a vaším bratom.
Keď prijal ľudskú prirodzenosť, mohol uskutočniť dielo vykúpenia. Ako som Matkou Vtelenia, tak som aj Matkou Vykúpenia. Vykúpenia, ktoré sa napĺňalo od okamihu vtelenia do okamihu jeho smrti na kríži, kde prijatím ľudskej prirodzenosti Ježiš mohol splniť to, čo by ako Boh nemohol: nevinne trpieť, umrieť, ponúknuť sa Otcovi na dokonalú obetu a tak dať spravodlivosti pravé a dôstojné zadosťučinenie.
Skutočne, on trpel za vás všetkých. Vykúpil vás od hriechov a dal vám možnosť prijať ten božský život, ktorý ste stratili v okamihu, keď vaši prarodičia spáchali hriech. Pozerajte na Ježiša, ako miluje, pracuje, modlí sa, trpí, obetuje sa – od okamihu svojho zostúpenia do môjho panenského lona až po ukrižovanie. Premýšľajte o ňom v tejto jeho večnej kňazskej úlohe, aby ste mohli pochopiť, ako som ja matkou Ježiša, predovšetkým kňaza. Preto som i skutočnou Matkou Najsvätejšej Sviatosti!
Nie že by som ho znovu zrodila pre túto sviatostnú skutočnosť na oltári – to je úloha vyhradená vám, moji synovia kňazi. To je vaším poslaním, takým podobným mojej materskej úlohe, lebo vy v čase svätej omše prostredníctvom konsekračných slov skutočne rodíte môjho Syna. Odo mňa ho prijali chudobné jasle biednej jaskyne a od vás ho teraz prijíma studený oltárny kameň. Ale vy, ako ja, rodíte môjho Syna! A preto môžete byť len synmi osobitnej, ba veľmi osobitnej lásky tej, ktorá je Matkou, pravou Matkou svojho Syna Ježiša.
Ale ja som pravá Matka Eucharistie, lebo Ježiš skutočne prichádza v okamihu konsekrácie, vďaka vášmu kňazskému úkonu! Vaším ľudským ,áno‘, mocným pôsobením Ducha Svätého, ktorý premieňa chlieb a víno na telo a krv Kristovo, umožňujete mu túto jeho novú a skutočnú prítomnosť medzi vami. On sa vám dáva, aby pokračoval v diele vtelenia a vykúpenia, aby naplnil tajomstvo obety na Kalvárii, ktorú priniesol Otcovi vo svojej ľudskej prirodzenosti, prijatú s telom, ktoré som mu ja dala. Tak v Eucharistii je Ježiš prítomný vo svojom božstve a vo svojom oslávenom tele – toto telo mu dala vaša nebeská Matka, pravé telo, narodené z Márie Panny.
On sa vám dáva, aby pokračoval v diele vtelenia a vykúpenia
Synovia, jeho telo je oslávené, ale nie je iné, nejde teda o jeho nové zrodenie. V skutočnosti je to to isté telo, ktoré som mu dala ja: narodené v Betleheme, zomreté na Kalvárii, položené do hrobu a z neho zmŕtvychvstalé, berúc na seba novú podobu, podobu oslávenú.
V nebi Ježiš so svojím osláveným telom zostáva synom Máriiným.
Preto ten, ktorého v jeho božstve privádzate na svet v okamihu eucharistickej konsekrácie, je stále Synom Máriiným.
Preto som ja Matkou Eucharistie.
A ako Matka stále som pri svojom Synovi.
Tak to bolo na zemi a tak je to i v nebi.
Mocou privilégia môjho telesného nanebovzatia
som tam, kde je Ježiš, ktorý je v každom svätostánku na zemi.
Jeho oslávené telo mu dovoľuje, aby bol tu pred vami vo svätostánku tohto dedinského kostola a súčasne aj vo všetkých svätostánkoch sveta mimo zákona času a priestoru.
Tak i vaša nebeská Matka so svojím osláveným telom,
ktoré jej umožňuje byť tu i všade,
je prítomná pri každom svätostánku, kde je Ježiš.
Moje Nepoškvrnené Srdce robí živým, plným lásky, rozochvenia a materským
takýto svätostánok v láske klaňania, vďačnosti a ustavičnom zadosťučinení.