O zenach na Slovensku
Panna Maria v Litmanovej: Pre tuto dobu potrebujete byt JEDNODUCHI! /zjavenie Panny Marie 1991-1995/
www.nebeske.estranky.sk - ZENA - Mons.Ottavio Michelini
www.nebeske.estranky.sk - Konzervativni
Ani (1674) o.Kuffa - Istanbulský dohovor a súčasná situácia - YouTube
Podla knaza Marian Kuffu:
ZENY FEMINISTKY CHCU VLADNUT NAD MUZOM!.
Vo svojej kazni tvrdi, ze ze ONY - tie zeny, ktore bojuju za svoje prava, FEMINISTKY su PROTI BOHU.
Je to poznanie, ktore poskytol o.Kuffovi Duch svaty? Bola by to urazka Boha, keby tomu niekto veril. Maju knazi dovolene kazne ZNEUZIT obashom horsim ako bulvarna tlac ale maju zakazane podat svate prijimanie tomu, kto si poklakne?
Moze si vobec dovolit taketo " informacie" poskytovat knaz veriacemu ludu v kostole?
--------------------------------------------------------------------------
V hnutiach Pro-choice, ktore chcu podporovat pravo na interupcie, su nielen zeny ale aj muzi. Tieto hnutia sa nevyvinuli ako feministicke hnutia. Za pravo na interupcie bojuju politici, lekari, muzi, otcovia pocatych deti rovnako ako zeny.
---------------------------------------------------------------------------
Je nemravné premrhať mladosť nekonečným háčkovaním čipiek do výbavy a poníženým čakaním ženícha. Nastal čas, aby aj na Slovensku prestala bojazlivá poslušnosť žien voči mužom - pánom. Tieto slová sú z pera spisovateľky Hany Gregorovej, našej prvej významnejšej feministky. Napísala ich pred takmer 100 rokmi na základe vlastných životných skúseností a v konzervatívnom Martine spôsobila veľké pohoršenie. Baťko Vajanský si dokonca pred mladou autorkou odpľul.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
BIBLICKE SLOVO:
Príslovia 31:10-11 SEBDT
Príslovia 12:4 SEBDT
Rovnocenne partnerky muzov, to su vraj statocne zeny. Ale nie feministky, vravi knaz.
Co je boj za rovnocennost muza a zeny?
Ak podporuje rovnocennost muza a zeny katolicky knaz /vdp. Marian Kuffa/:
je to Bozie.
Ak to podporuje a povie nejaka zena:
je to feminizmus, ktory treba kritizovat, zosmiesnovat a znehodnocovat.
Co je rovnocennost muza a zeny ?
To, ze ja dnes mozem tiez sediet v krcme a dat si pivo ako muz?
Alebo ze dnes moze nosit zena nohavice?
Alebo ze moze byt aj zena vysvatena z knaza ?
Je ulohou knaza ubezpecovat, ze zena nie je psom, a tiez upozornovat, ze nie som Bohom?
VED TO JE URAZKA. Velka.
Ani ten najspinavsi bezdomovec leziaci na ulici opity nepotrebuje uistenia knaza, ze nie je psom.
Potrebuje pomoc cloveka, cez ktoreho kona Boh. Potrebuje podmienky, ktore mu poskytne nejaka charita, aby mohol zit primerane dostojnosti cloveka. On to potrebuje a zalezi od spolocnosti alebo od jednotlivych ludi, ci taku pomoc dostane.
Ale zeny, ktore pridu na svatu omsu so svojimi detmi a muzmi, taketo uistovanie nepotrebuju. Nepotrebuju to pocuvat ani dievcatka alebo teenegerky. Ak si mysli knaz, ktory sa stara o bezdomovcov, ze toto uistenie potrebuju jeho " zienky" potrebuju,tak je mi ich luto, ale to urcite nepotrebuje predavacka v obchode, zdravotna sestra alebo ucitelka mojich deti v skole.
-----------------------------
Zena a muz ziju v spolocnosti, ktora je riadena prijatymi zakonmi, tradiciami alebo zauzivanym stereotypom a tie dokazu zeny znevyhodnovat, umensovat ich ulohu Bohom stanovenu, aj zeny zneuzivat.
Ziaden knaz nebojoval a nevybojoval zenam volebne pravo. Vybojovalo ho hnutie ziien, bojujucich za prava zien.
Zeny zdruzene v hutiach , ktore sa oznacovali za feminizmus bojovali za volebne pravo zien.
Dnes hnutie feministek, to j. zien, ktore bojuju za prava zien, bojuje ako priklad za to, aby odmeny za tu istu vykonanu pracu, neboli vyssie pre muzov a nizsie pre zeny.
--------------------------------------------------------------------
Obvykle si taketo osoby, ktore kritizuju a odsudzuju feminizmus a siria voci tomuto hnutiu NENAVIST a slovo feminizmus spajaju s pohanou, pomahaju roznymi fotografickymi zabermi toho typu feminizmu, ktory niektore zeny zdegradovali na hriech a spinu. Do pasa polonahe zeny, ktore sa postavia ku katolickemu kostolu a kricia, ze chcu svoje prava, to ma uspech. Nad takou fotografiou sa pohorsi kazdy a uz je to dobra poda pre budovanie nenavisti voci feminizmu vo vseobecnosti a nenavist sluzi pre manipulovanie hlav zien aj muzov v katolickom kostole. Ano, existuju take typy zenskych hnuti. Ale tento styl boja zien nie je ten feminizmus, ktory skutocne vybojoval pre zeny velke prinosy pre zivot v spolocnosti a ktory chce nadalej podporovat prava zien v spolocnosti. Taketo hnutia formuje ten duch, ktory je nepriatelom Boha. Ale bolo by velmi vulgarne, ak by niekto stotoznoval pracu zien za svoje prava s takymito excesmi nejakych bojovnicok.
Snad by bolo vhodne, aby nejaky odbornik na soiologiu, uviedol vyjadrovania v kaznach knazov na spravnu mieru. Alebo aby take vyjadrovanie niektori knazi uviedli do Bozieho svetla
O Marii Magdalene povie kazatel - "ta prostitutka Maria Magdalena". Ale poculi ste povedat niekedy kazatela" ten pijan a prostitut Augustin" ? Nie, urcite nie. Vzdy to bol a je len velikan svaty Augustin. A ta prostitutka Maria Magdalena ma vzdy cosi na sebe hanlive a neuctive. Lebo bola zena. Lebo len z prevelkej lasky utrela svojimi vlasmi Jezisove nohy a nevytvorila ziadne teologicke traktaty a nespisala svoje svedectva. A ta laska az tolko nezavazi v zivote vzdelancov.
-------------------------------------------------------------------------------
Poculi ste, aby zeny cez feministicke hnutia bojovali, aby mali rovnaku hodnotu ako muzi u Boha a pred Bohom. Nie.Nikdy sa nedotykali slovami Bozich veci. Bojovali o svoje prava v spolocnosti, v state, v rodine. Ziadali a ziadaju legalizovat ochranu, rovnake prava a postavenie v spolocnosti, aby neboli oproti muzom ZNEVYHODNOVANE.
Prave toto znevyhodnovanie zien voci pravam a moznostiam muzom bolo zdrojom vzniku hnutia zien v prospech zien, ktore ma pejorativny nadych - feminizmus
---------------------------------------------------
Kazda zena ma svoje danosti a ulohy Bohom urcene.
Kazdy muz ma svoje danosti po stranke biologickej, psychickej, duchovnej a ulohy zodpovedajuce uloham, ktore muzom urcil Boh.
Tu nemozeme hovorit o rovnakych ulohach pre zenu a muza, Su uplne odlisne ulohy, ktore dal Pan pre zivot na tejto zemi muzom a zenam.
Muz a zena su pre tieto ulohy uplne odlisne vybavene.
MUZ A ZENA OBDRZALI OD BOHA ULOHY PRE SVOJ ZIVOT PODLA PLANU STVORENIA.
--------------------------------------------
Podla knaza Marian Kuffu:
ZENY FEMINISTKY CHCU VLADNUT NAD MUZOM!.
Dokonca tvrdi v kazni, ze ONY - tie zeny, ktore bojuju za svoje prava, su PROTI BOHU.
----------------------------
Clovek moze byt ako PES, to vravel Jezis. Je PSOM, ak sa vracia k svojim vyvratkom. Ak sa napriklad vracia k nejakym bludom, ktore su uz davno vo svete prekonane a ozivuje ich ako pravdy.
Priklad samaritanky - zeny, ktoru oslovuje historicky Jezis je uplne nevhodny. Pretoze Jezis sa stretol aj z hriesnikom mytnikom. Tu nejde o to, ci zena alebo muz. Tu ide o to, ze Jezis sa sklonil k hriesnemu cloveku.
--------------------------------
Nejaka LIvia podporovala volby v case akcie Proti Istanbulu.
Blog N: Viete čo je feminizmus? Lívia totiž nie. (dennikn.sk)
Nazvala feminizmus rakovinou, zakernou chorobou.
Tak sa buduje NENAVIST v narode!
Takeho ducha ZNEUZIVAJU VERIACI- LAICI i REHOLNE OSOBY; aby PODPORILI KNAZOV?
Na svete boli dve hnutia, ktoré do 20. storočia radikálne zmenili pohľad na rovnosť. Bez oboch hnutí by sme si nevedeli predstaviť svoj život. Obom sa podarilo odstrániť niekoľko tisícročí silne vnímanej normy. Prvým bolo hnutie proti otrokárstvu, druhým feminizmus. Pričom na otroctvo sa dnešná spoločnosť pozerá s opovrhnutím a môžeme takto definovať úspech hnutia, feminizmus, ktorý zásadne zrovnoprávnil a zrovnoprávňuje ženy s mužmi túto rezonanciu úplne nemá.
A tu musíme hovoriť o feminizme. Pretože mu ide o systematické opatrenia, ktoré vytvárajú lepšie podmienky pre ženy a solidarite medzi ženami. Tieto opatrenia a nálada solidarity sa vytvoria len tak, že sa skupina žien spojí, verbalizujú svoje nároky, pomáhajú si, začnú ich lobovať a politicky ich presadia. Aby sme dosiahli tento stav, nemôžeme hovoriť o humanizme, čiže láske a citlivosti k všetkým. Dovolím si povedať, že minimálne v mojom mužsky dominovanom odvetví ani nepoznáme potreby žien, tak ako by sme ich mohli presadzovať vo všeobímajúcom koncepte.
Prvá slovenská feministka sa trápila v manželstve - Domáce - Správy - PravdaV rakúskej Viedni pochodovalo za svoje práva 15-tisíc žien, v neďalekom Prešporku však vládlo priam hrobové ticho. „Naša uhorská vlasť, kde ženy naďalej budú chodiť s biľagom bezprávnosti, rýchlo napreduje, ale – dozadu,“ glosovali udalosť Robotnícke noviny.
Ženy si za to mohli do istej miery samy. Ešte aj taká Ľudmila Podjavorinská, spoluzakladateľka profesionálnej ženskej literatúry na Slovensku, nabádala nežné pohlavie k poslušnosti, skromnosti a k zmierlivosti so ženským údelom. Samotný feminizmus a „sufražetky“ tvrdo odsúdila. „Už aj Korint mal ženy emancipované, dôkladne filozofický vzdelané, ale neboli to ženy cnostné,“ napísala v Národných novinách
Nečudo, že práve s Podjavorinskou vstúpila do polemiky vtedy 26-ročná Gregorová, ale zo stránok hlasistických Prúdov. Do Národných novín, ktorým šéfoval Svetozár Hurban Vajanský, mali feministky vstup zakázaný. Mimochodom, ten istý Vajanský bol súčasne tajomníkom Živeny, vtedy jediného slovenského ženského spolku…
„Podľa Podjavorinskej by bolo škodné pre rodinný život a pre výchovu dietok, keby žena prispievala zárobkom na existenciu rodín,“ pripomenula Gregorová. „Ja si zas myslím, že pracujúca žena si môže získať mužovu úctu a že deti dostávajú lepšiu výchovu, keď je viac hmotných prostriedkov. A toto naskrze nemôže byť národu na škodu.“
A tak už v 90. rokoch začali pomaly vznikať feministické združenia ako huby po daždi. V roku 1994 vznikla Aliancia žien Slovenska, ktorá monitoruje dodržiavanie ľudských práv žien. V roku 1995 vzniklo združenie Fenestra, ktoré sa špecializuje na pomoc diskriminovaným, utláčaným a týraným ženám. V roku 1999 vznikla feministická organizácia EsFem, ktorá sa venuje rodovej rovnosti a ľudským právam žien a detí.
Zaujímavá bola Iniciatíva Piata žena, ktorá sa zameriava na problematiku týraných žien. Názov sa odvoláva na mediálne neustále prezentovanú štatistiku, ktorá tvrdila, že každá piata žena na Slovensku je týraná.
Údel slovenských feministiek – 100 rokov ignorovania, zo strany slovenských žien - Christianitas